Pasangan kami

Ini adalah halaman perkongsian web, antara Nickgenom.com dan yang dibina atas kepercayaan, penghormatan dan komunikasi terbuka.

Latar belakang Google

Siapa yang tidak mengenali Google? Google, LLC adalah syarikat teknologi multinasional Amerika yang mengkhususkan diri dalam produk dan perkhidmatan yang berkaitan dengan Internet, termasuk teknologi iklan dalam talian, enjin carian, pengkomputeran awan, perisian dan perkakasan. Ia dianggap sebagai salah satu syarikat teknologi Big Four, bersama dengan Amazon, Apple dan Microsoft. Google adalah syarikat digital yang secara agresif memperoleh potensi permulaan. Antaranya, YouTube, Android, Motorola Mobility, Pyra Labs yang mengembangkan Blogger, dan Keyhole Inc yang melahirkan Google Maps dan perkhidmatan Google Earth.

Yang mengatakan, penyebutan Google disebabkan oleh kesalahan yang tidak disengajakan. Sejarah Google bermula dengan projek yang dilakukan oleh Larry Page dan Sergey Brin ketika mereka masih Ph.D. pelajar di Stanford University di California pada tahun 1996. Pada masa itu, dua pelajar siswazah di Stanford University bekerjasama untuk membangunkan mesin pencari yang dipanggil BackRub, yang dikendalikan menggunakan pelayan di kampus mereka. Pada tahun 1997, Larry dan Sergey menukar nama BackRub menjadi Googol. "Googol" adalah istilah matematik untuk nombor 1 diikuti oleh 100 sifar. Nama ini diambil untuk menjelaskan misi Google sebagai gudang maklumat yang tidak terbatas di internet. Namun, pelabur nampaknya salah mengeja nama Googol untuk Google, dan telah menulisnya dalam bentuk cek. Ini membuat Brin dan Page akhirnya "tersekat" menggunakan nama Google untuk mesin pencari mereka.

Larry Page dan Sergey Brin mengasaskan Google pada tahun 1998. Bersama-sama mereka memiliki sekitar 14 peratus saham dan menguasai 56 peratus hak suara pemegang saham melalui saham supervoting. Mereka memasuki Google sebagai syarikat California swasta pada 4 September 1998, di California. Google kemudian digabungkan di Delaware pada 22 Oktober 2002. Tawaran awam awal (IPO) berlaku pada 19 Ogos 2004, dan Google berpindah ke ibu pejabatnya di Mountain View, California, dengan nama panggilan Googleplex. Pada bulan Ogos 2015, Google mengumumkan rancangan untuk menyusun semula minatnya sebagai konglomerat bernama Alphabet Inc. Google adalah anak syarikat terkemuka Alphabet dan akan terus menjadi syarikat payung untuk kepentingan Internet Alphabet. Sundar Pichai dilantik sebagai CEO Google, menggantikan Larry Page yang menjadi CEO Alphabet.


Bentuk Perkongsian

1. Integrasi API dengan Google

2. Nickgenom membina Analitis yang kuat dengan Google Analytics

3. Penggunaan Adsense untuk mengewangkan laman web Nickgenom

4. Penggunaan Optimize untuk mengoptimumkan prestasi laman web Nickgenom

5. Penggunaan Tag Manager untuk memantau dan membuat keputusan terbaik untuk laman web Nickgenom

6. Penggunaan "Funding Choices" untuk membantu mematuhi Peraturan Perlindungan Data Umum EU, dan mendapatkan kembali pendapatan yang hilang dari pengguna yang menyekat iklan

7. dan sebagainya.

We use technical and analytical cookies to ensure that we provide you with the best experience on our website. Read our cookie policy.